Banner 980x90

Vai tavā ikdienā ir atvēlēts laiks kvalitatīvam miegam?

Miega slimību centrs
Miega slimību centrs

21. gadsimts ieies vēsturē ne tikai ar straujo tehnoloģiju attīstību, bet arī ar tikpat strauju dzīves ritmu, ar kuru saskārās ikviens pasaules iedzīvotājs. Mūsu ikdiena ir saplānota līdz pēdējai minūtei – darbs, bērni, hobiji, ceļošana, aktīva atpūta, pasēdēšanas ar draugiem.

Šajā piepildītajā dienas plānā mēs aizmirstam par mierpilnu laiku sev. Bieži vien, lai atrastu laiku visam, kas ir ieplānots, mēs saīsinām miegam atvēlēto laiku, domājot, ka ar 6–8 stundām būs pilnīgi pietiekami, lai izgulētos un sniegtu organismam tam nepieciešamo atpūtu. Un patiesi nav noteikts, ka ikvienam cilvēkam ir nepieciešamas tieši 9 stundas miega, aptuvenais stundu skaits, kas ir nepieciešams pilnvērtīgai atpūtai, svārstās no 6 līdz 9 stundām, tomēr ir jāatceras, ka runa ir par kvalitatīvu miegu. Ja cilvēks regulāri miegā pavadīs 6–7 stundas, bet šis miegs būs kvalitatīvs, tad cilvēks nebūs miega badā un viņa organisms būs atpūties un uzkrājis enerģiju, tajā pašā laikā cilvēks, kurš miegam veltīs 9 stundas, var pamosties noguris un neizgulējies, jo miegs būs bijis saraustīts un organisms nebūs spējis atjaunot enerģiju. Būtiskākie faktori, kas ietekmē miega kvalitāti, ir stress, nesabalansēts dienas ritms, viedierīces, kas tiek lietotas pārāk daudz (jo īpaši, ja laiks pie ekrāna tiek pavadīts īsi pirms miega), hroniskas sāpes, garīgās veselības problēmas u.c. Dzīvojot regulārā miega badā, pasliktinās ne tikai cilvēka garīgā veselība, bet arī fiziskā veselība, veicinot svara pieaugumu, novājinātu imūnsistēmu, atmiņas pasliktināšanos, matu, nagu un ādas veselības pasliktināšanos un daudzas citas veselības problēmas. Bieži vien tieši miega trūkums ir iemesls izdegšanai šķietami veiksmīgiem cilvēkiem, kas spēj apvienot daudzus pienākumus un paveikt vairāk nekā citi, apvienojot veiksmīgu karjeru, ģimeni, regulāras fiziskās aktivitātes, sevis pilnveidošanu, ceļošanu un citas aktivitātes. Lai atrastu laiku visām šīm nodarbēm, tiek ekonomēts uz miega rēķinu, tomēr ilgtermiņā šāds intensīvs dienas ritms novedīs pie izdegšanas un dažādām veselības problēmām.  

Miega trūkums veicina liekā svara pieaugumu
Lai arī sākotnēji tas varētu šķist neloģiski, tomēr miega trūkums patiesi var veicināt svara pieaugumu. Mūsu organismam ik dienu ir nepieciešama enerģija, lai funkcionētu un pilnvērtīgi strādātu. Daļu no šīs enerģijas organisms uzņem ar pārtiku un daļu – ar miega palīdzību. Ja jūs neļausiet savam ķermenim uzņemt enerģiju atpūšoties, tam nāksies kompensēt enerģijas zudumu, uzņemot papildu kalorijas ar pārtikas palīdzību. Šim procesam ir arī zinātnisks skaidrojums – miega trūkums veicina izsalkuma hormona (grelīna)  paaugstināšanos un samazina sāta hormonu (leptīnu). Ja sāta hormons ir samazinājies, mums palielinās ēstgriba un rodas vēlme pēc cukurotiem ēdieniem. Miega trūkuma kompensēšanu ar ēdienu bieži ievēro jaunās māmiņas, izjūtot pastiprinātu vēlmi pēc šokolādes un citiem cukuru saturošiem našķiem, jo organisms dzīvo miega badā un ar vēlmi pēc cukurotiem ēdieniem signalizē, ka tam pietrūkst enerģijas, un ir jāmeklē jauni veidi, kā to iegūt. Papildus vēlmei apēst vairāk, nekā ir nepieciešams, miega trūkums palēnina vielmaiņu, tādēļ nereti ir gadījumi, ka cilvēks nav mainījis ēšanas paradumus un dzīvesveidu, tomēr neizskaidrojami pieņemas svarā.   

Kvalitatīvs miegs – veselīga dzīvesveida sastāvdaļa
Pirmie signāli, kurus nedrīkst ignorēt, ir hronisks nogurums un grūtības koncentrēties. Mums visiem gadās periodi, kad darbā ir daudz pienākumu, ir problēmas privātajā dzīvē vai ar veselību, un ir dienas, kad jūtamies noguruši un izjūtam grūtības koncentrēties. Ja nogurums, grūtības koncentrēties un veiksmīgi pildīt savus darba pienākumus un pārmērīga emocionalitāte ir kļuvuši par ikdienas sastāvdaļu, iesakām neignorēt šos simptomus, bet vērsties pie miega speciālista. Diemžēl miega trūkumu nav iespējams noteikt ar analīžu palīdzību, kā arī nereti pacienti to uzskata par nebūtisku un vizītē pie ģimenes ārsta nepiemin, ka piedzīvo miega traucējumus, šī iemesla dēļ miega traucējumus diagnosticēt ir grūtāk nekā citas veselības problēmas.

 


Mēs, Miega slimību centra speciālisti, saprotam, ka cilvēki ar intensīvu dzīves ritmu ne vienmēr spēj atvēlēt laiku veselības pārbaudēm un ārsta apmeklējumiem, tādēļ piedāvājam lielisku risinājumu aizņemtiem cilvēkiem – Whatch PAT ONE. Ja vēlaties pārliecināties, ka jūsu miega kvalitāte neatstāj negatīvu ietekmi uz jūsu veselību, personīgais miega speciālists  Whatch PAT ONE palīdzēs to noteikt vienas nakts laikā. Ar bezmaksas aplikācijas palīdzību iekārta tiks savienota ar jūsu viedtālruni, ļaujot aplikācijai miega laikā nolasīt visus nepieciešamos datus – visas nakts garumā iekārta analīzēs jūsu miega daudzumu un kvalitāti un nolasītos datus nosūtīs mūsu speciālistam. Miega slimību centra miega speciālists 2 darba dienu laikā izsūtīs slēdzienu un rekomendācijas tālākam ārstēšanas procesam.
Neriskējiet ar savu veselību un pārliecinieties, ka jūsu organisms saņem pietiekami daudz miega, lai ik nakti spētu atjaunot tam nepieciešamo enerģijas devu. Atcerieties, ka savlaicīgi atklātus miega traucējumus izārstēt ir daudz vienkāršāk nekā emocionālo izdegšanu, veģetatīvo distoniju, hormonālo disbalansu, vielmaiņas problēmas vai sirds un asinsvadu problēmas. Jūsu emocionālā veselība ir tikpat svarīga kā fiziskā veselība, nenovērtējiet par zemu kvalitatīva miega nozīmi jūsu dzīvē!

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu