Banner 980x90

LADC vieslekcijā ViA studenti iepazīst reklāmas nozari Latvijā

Trešdien, 1.aprīlī, turpinot uzsākto "Latvian Art Directors Club" (LADC) iniciatīvu "Vieslekciju programma augstskolās", Vidzemes Augstskolā (ViA) ar lekciju uzstājās reklāmas aģentūras "Abnormal" pārstāvis Raimonds Platacis.

Ņemot vērā, ka 1.aprīlis visā pasaulē tiek atzīmēts, kā Joku diena, lekcijas izvēlētā tēma bija "Komunikācija kā joks".

Kā ViA studentiem norādīja Platacis, jokošana palīdz ne tikai neformālās sarunās iepazīt kolēģus, paziņas, potenciālos klientus, biznesa partnerus un citus, bet arī radīt produktu zīmoliem tēlu.

"Es cilvēkos novērtēju divas lietas. Viena no tām ir atbildības sajūta, bet otra - humors. Bieži vien, kad iepazīstam kādu cilvēku neformālā gaisotnē, viņš ir nedaudz atvērtāks nekā formālās sapulcēs vai formālā vidē kopumā. Arī produktu zīmoliem ir divas puses - formālā un neformālā. Ikdienā mani aizrauj darbs ar neformālā tēla radīšanu, jo tur izdomai nav robežas," stāsta Platacis.

Vieslekcijas laikā Platacis studentus iepazīstināja ar humoristiskām reklāmas kampaņām, kas īstenotas Latvijā.

Viena no tām ir "Pica LuLū" reklāmas kampaņa, kas tika īstenota 2011.gadā, reaģējot uz aktuālajiem notikumiem saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veikto izmeklēšanu un kratīšanu Andra Šķēles piederošajos uzņēmumos tā sauktajā "Oligarhu lietā". Reklāmas kampaņas ietvaros tika izveidots sauklis "Notiesā šķēli", kas aicināja cilvēkus iegādāties "Pica Lulū" picas.

Tāpat Platacis ir piedalījies "Tele2" reklāmas kampaņas "Meteorīts" veidošanā, kā laikā operatīvie dienesti saņēma viltus zvanu par Mazsalacas novadā nokritušu meteorītu.

Šobrīd Platacis kampaņu vērtē duāli, jo akcija izraisīja starptautisku ažiotāžu, tā radīja zaudējumus operatīvajiem dienestiem, kā arī sabiedrībā sākās diskusijas, kā laikā plaša sabiedrības daļa nosodīja reklāmas kampaņas ideju. 

Platacis ir reklāmas aģentūras "Abnormal" līdzdibinātājs un radošais direktors. Pēdējos gadus viņš pilnībā ir veltījis reklāmai, sākotnēji darbojoties reklāmas aģentūrā DDB, bet vēlāk attīstot nestandarta risinājumu aģentūru "Abnormal". Karjeras laikā Raimonds paspējis izcīnīt bronzas godalgu Kannās "Young Lions" kategorijā, ieguvis "Grand Prix" festivālā "Golden Hammer" un citas starptautiskas godalgas. Pēdējos gadus nestandarta reklāmas speciālists ir palīdzējis meklēt jaunos talantus, rīkojot konkursu "Young Lions" Latvijā.

Valmiera24.lv jau vēstīja, ka LADC iniciatīvu "Vieslekciju programma augstskolās" Latvijas augstskolās uzsāka decembrī ar kluba prezidenta un reklāmas speciālista Ērika Stendzenieka vieslekciju. Programmas mērķis ir veicināt pieredzes un informācijas apmaiņu starp radošo industriju profesionāļiem un sabiedrību, kā arī iedvesmot jaunos talantus.

Biedrība "Latvian Art Directors Club" apvieno radošo industriju, reklāmas un mārketinga profesionāļus un rūpējas par radošo industriju meistarības un profesionālo standartu izaugsmi.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)