Sabiedrība gatava maksāt vairāk par jēgpilniem zīmoliem

Pētījums apliecina, ka sabiedrība sagaida no zīmoliem ievērojami nozīmīgāku ieguldījumu tās labklājības veidošanā. Pētījums atklāj nepilnības zīmola un indivīda savstarpējo attiecību veidošanā.
Dati liecina, ka esam gatavi jēgpilnu zīmolu novērtēt un par to maksāt vairāk, tāpēc precīzs un atbilstošs pozicionējums, labi izstrādāts produkts un mērķtiecīga komunikācija salīdzinoši īsā laikā var nodrošināt zīmolam ievērojamas konkurences priekšrocības.
Pētījumā atklāti dramatiski sociālās sadarbības trūkumi, kas liedz solidarizēties un pieprasīt rīcību kā no politiķiem, tā arī no zīmoliem. Zīmīgi, ka tieši no zīmoliem sabiedrība sagaida vislielāko ieguldījumu iedzīvotāju dzīves kvalitātes celšanā. Ģirts Ozoliņš, viens no pētījuma līdzautoriem, un eksperti ir vienisprātis, par to, ka uzņēmumiem ir patiesi jāvēlas būt sociāli atbildīgiem, savukārt sabiedrībai ir uzstājīgi jāpieprasa šāda rīcību no uzņēmumu puses.
Pētījuma autori secina, ka mārketinga speciālistiem ir jāpārdomā efektīvas komunikāciju stratēģijas veidošana. Īpaša uzmanība jāvelta atvērtai un plašākai sadarbībai ar sabiedrību, ilgtermiņa stratēģijas veidošanai, zīmoliem jākļūst līdzatbildīgiem par sabiedrības labklājības celšanu.
Lai nozares speciālistu izveidotie zīmoli būtu efektīvi, tiem jābūt saskaņā ar sabiedrības pieprasījumu, lai savstarpējā mijiedarbībā veicinātu zīmola un sabiedrības kopējo izaugsmi.
Kā ziņots, vairāk nekā 70% Latvijas iedzīvotāju satrauktu, ja no tirgus pazustu astoņi zīmoli - "Google", "Skype", Dziesmu un deju svētki, "Laima", "Microsoft", Raimonds Pauls, "Kārums" un Latvijas Universitāte (LU). Par to liecina uzņēmumu apvienības "Idea Group" mārketinga pētījums Baltijā par zīmolu nozīmi un to ilgtspēju.
"Google" pazušana no tirgus satrauktu 89% Latvijas iedzīvotāju, bet LU pazušana - 71%.
Vismaz pusi Latvijas iedzīvotāju satrauktu ja no tirgus pazustu tādi zīmoli kā "Rimi", TV3, "Latvijas Gāze", "Swedbank", LNT, "Latvenergo", Rīgas Stradiņa universitāte, Rīgas Tehniskā universitāte, "Rūjienas saldējums", "Draugiem.lv", "Nokia", LTV1, "Spilva", "Lāču maize", "Facebook", "Selga", "Rasa" (piena produkti), "Samsung", "airBaltic", "Valmieras piens", "Maxima", "Cido", "Hanzas maiznīca", KNAB, "Lido", "Ekselence", "Narvesen", "Mangaļi", "Alfa", "Olainfarm", "Gutta", LTV7, "Ryanair", "Philips", "Statoil", "Super neto".
Tikai divi zīmoli uzlabo dzīvi vairāk nekā 70% Latvijas iedzīvotāju. Tie ir - "Google" un "Skype".
Saskaņā ar pētījumu vismaz puses Latvijas iedzīvotāju dzīvi uzlabo "Rimi", "Microsoft", "Latvenergo", "Laima", "Latvijas Gāze", LNT, "Swedbank", "Lattelecom", "Nokia", TV3, Dziesmu un deju svētki, "Draugiem.lv", Raimonds Pauls, "Facebook", "Maxima", "Kārums", "Rasa" (piena produkti), "Super neto", "Samsung", "Spilva".
Zīmolu nozīmības pētījumā trijās Baltijas valstīs kopā tika aptaujāti vairāk nekā 14 000 respondentu, aptverot 525 populārākos zīmolus. Vienlaikus pētījums tika veikts 23 pasaules valstīs.