Banner 980x90

Būvvalde: "Vienotība" neievēro Rīgā noteiktos pirmsvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas nosacījumus

Ņemot vērā Rīgas pilsētas būvvaldē saņemto informāciju, ka netiek ievēroti saistošie noteikumi "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā", būvvalde veic pārbaudes par šo noteikumu ievērošanu priekšvēlēšanu periodā, pilsētas informācijas portālam Riga24.lv ziņo pašvaldība.

Atbilstoši minētajiem noteikumiem, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu laukums nedrīkst būt lielāks par 2,5 kvadrātmetriem Rīgas vēsturiskajā centrā, Mežaparkā, Ķīpsalā, Kalnciema ielas koka apbūves rajonā un vēl atsevišķās aizsardzības teritorijās. Pašlaik konstatēts, ka vairākās aizlieguma teritorijās partijas "Vienotība" izvietotie aģitācijas plakāti ir neatbilstoši lieluma ierobežojumiem. Tie izvietoti uz "Clear Channel" 1,5 metrus platajiem un trīs metrus augstajiem vides reklāmas stendiem.

"Diemžēl šajā gadījumā mēs nevaram runāt par neapzinātu noteikumu neievērošanu. Kaut gan būvvaldei līdzšinējā sadarbība ar "Clear Channel" ir bijusi veiksmīga, par konkrētajām "Vienotības" pirmsvēlēšanu aģitācijas reklāmām iesniegtā informācija ir maldinoša, jo aģitācijas materiāla laukums ir norādīts 2,48 kvadrātmetri," uzsver Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs. "Būvvaldei nereti nākas saskarties ar dažādām "asprātīgām" pieejām normatīvo aktu neievērošanai, taču šis gadījums jau norāda uz apzinātu un klaju informācijas sagrozīšanu, jo stendi ir konkrētā lielumā, kas ir noteikts noslēgtajā līgumā. Tādēļ ir dīvaini, ka likumu mēģina apiet tieši kāda no politiskajām partijām. Tas ir nepieņemami."

Par būvvaldes konstatēto pārkāpumu var tikt piemērots naudas sods fiziskām personām līdz 250 eiro, juridiskām personām līdz 1000 eiro. Papildus soda naudai reklāmas izvietošanas nosacījumiem neatbilstoši aģitācijas materiāli ir jānovāc. Tādēļ šobrīd būvvalde sagatavo apskates aktus, lai lemtu par turpmāko rīcību.

"Saistošie noteikumi ir pieņemti, lai pasargātu Rīgas īpašās zonas un pilsētvides vērtības no agresīvas, dominējošas reklāmas, īpaši priekšvēlēšanu periodā, un būvvalde stingri sekos līdzi to izpildei," norāda I.Vircavs. "Ir dīvaini, ka partija šobrīd konkrētos ierobežojumus vispār ir piemirsusi, jo šī gada pavasarī tā izteica vislielākos iebildumus par izmaiņām normatīvajos aktos, kas nosaka ierobežojumus pirmsvēlēšanu aģitācijas materiāliem konkrētajās teritorijās. Šķiet, tā arī piemirsusi, ka šajās diskusijās tieši "Clear Channel" stendi tika pieminēti kā paraugi, kas aģitācijas materiālu izvietošanas izmēriem neatbilst, jo pārsniedz noteiktos 2,5m2 reklāmas laukumu izmērus."

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)