VPĢ skolēni iekļūst zinātniskā pētniecības darbu konkursa "Nāc un studē RTU!" finālā

Konkursa fināls "RTU Jauno pētnieku diena" norisināsies 12.martā Rīgā. Tajā 10 labāko zinātnisko darbu autori prezentēs savu pētījumu rezultātus, to starpā ir arī komanda "Vai mēs uzvarēsim?" – Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas 11.klases skolnieki Emīls Stanis un Ričards Ciršs ar pētījumu "Papīra modeļu izmantošana fizikas demonstrējumos" (skolotāja Valentīna Sīle).
Zinātniskās pētniecības darbu konkursa finālā par uzvaru vēl cīnīsies skolēnu komandas no Irlavas vidusskolas Jūrmalas Valsts ģimnāzijas, Lizuma vidusskolas, Rīgas 6. vidusskolas, Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas, Talsu Valsts ģimnāzijas, Tukuma Raiņa ģimnāzijas, Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas, Valsts Priekuļu lauksaimniecības tehnikuma, norāda Egita Kancāne, RTU Informācijas centra korespondente.
Konkursa finālam izvirzītajos darbos skolēni aplūkojuši plašu tēmu loku - sākot no energotaupīgajām spuldzītēm un energoefektīvajām ēkām un beidzot ar papīra modeļu izmantošanu fizikas demonstrējumos, flautas skaņas atšķirībām atkarībā no tās materiāla un uzbūves, RFID tehnoloģiju iespējām, atvērtā koda programmatūru un piena produktu tirgus analīzi A/S "Tukuma piens".
Kopumā RTU konkursam šogad tika iesūtīti 45 zinātniskās pētniecības darbi no visiem Latvijas novadiem.
Kā atzīst konkursa žūrijas vadītājs, RTU vadošais pētnieks Kaspars Kalniņš: "Visi zinātniskās pētniecības darbu konkursa finālam izvirzītie darbi ir vienlīdz kvalitatīvi un ir izstrādāti augstā līmenī, tāpēc cīņa par uzvaru solās būt sīva. Iepriecināja tas, ka šogad RTU rīkotajā konkursā ir piedalījušies skolēni no visiem Latvijas reģioniem. Zinātniskos izaicinājumus viņi ir centušies īstenot, veicot ļoti interesantus eksperimentus un risinot savā reģionā aktuālas problēmas."
"Šogad vidusskolēni īpašu uzmanību pievērsuši energoefektivitātes un alternatīvās enerģijas pētījumiem. Uzteicama ir skolēnu vēlme tēmas pētīt nevis vispārīgas kategorijās, bet apskatīt problēmas savas pilsētas vai novada kontekstā. Īpašs prieks par radošo pieeju, azartisku aizraušanos un skolēnu patstāvīgi veiktajiem eksperimentiem," komentējot zinātniskās pētniecības darbu konkursa norisi, stāsta projekta vadītāja Evita Serjogina.