Valmieras Valsts ģimnāzijas skolēni uzstājās Jāņa Grestes pētniecisko darbu lasījumos

Aizvadītajā nedēļā Valmieras Valsts ģimnāzijas skolēni devās uz Jelgavas Valsts ģimnāziju, lai piedalītos jau trešajos Jāņa Grestes pētniecisko darbu lasījumos.
"Pasākums norisinās valsts ģimnāziju sadarbības ietvaros ar mērķi saglabāt ievērojamā latviešu skolotāja, literāta, muzejnieka un dabas pētnieka Jāņa Grestes piemiņu, kā arī veicināt skolēnu interesi par latviešu kultūras un izglītības mantojumu," informē Valmieras Valsts ģimnāzijas vēstures skolotāja Ineta Amoliņa. Skolēnu pētniecisko darbu lasījumos šogad kopumā piedalījās 14 skolēni no Jelgavas Valsts ģimnāzijas, Valmieras Valsts ģimnāzijas un Jēkabpils Valsts ģimnāzijas, jo tieši ar šo pilsētu skolām savus skolotāja darba gadus saistījis Jānis Greste. Šogad pasākumā tika pārstāvēta arī Jelgavas 1.ģimnāzija un Jelgavas Spīdolas ģimnāzija. Jauniešu pētnieciskie darbi atklāja plašu interešu loku - no ievērojamu personību dzīves līdz dažādu ķīmijas, bioloģijas, fizikas, ģeoloģijas un citu jautājumu izpētei.
Skolotāja Ineta Amoliņa stāsta, ka iepriekšējos gadus pasākumā piedalījušies tikai vecāko klašu skolēni, savukārt šogad tajā tika dota iespēja piedalīties arī pamatskolas vecuma bērniem, lai gūtu lielāku pieredzi un prasmi uzstāties auditorijas priekšā. Valmieras Valsts ģimnāziju pētniecisko darbu lasījumos pārstāvēja divi septītās klases skolēni - Marta Amoliņa ar darbu "Interesantākās lapaspuses manu skolotāju foto un atmiņu albumos par Baltijas ceļu" un Vladislavs Klapenkovs ar darbu "Valmieras Valsts ģimnāzijas skolotāja Dzintra Klapenkova".
{baneris}
Pasākuma ietvaros skolēni iepazinās ar Jelgavas Valsts ģimnāzijas bibliotēkas lasītavā iekārtoto ekspozīciju par Jāni Gresti, kas tapusi ar Jelgavas vēstures un mākslas muzeja atbalstu, kā arī noskatījās Latvijas Dabas muzeja sarūpēto filmu "Latvijas pelēkais laukakmens", kas uzņemta 1936.gadā. Skolēni atzina, ka tā likusi aizdomāties par Latvijas dabas bagātību un to, cik bieži mēs neprotam izmantot to, kas mums ir acu priekšā.