Valmieras skolēni piedalās "Gudrs, vēl gudrāks" žūrijā

Kā pilsētas informācijas portālu Valmiera24.lv informēja projekta autori, "Gudrs, vēl gudrāks" skolēnu žūrijā piedalījās un savu viedokli izteica kopumā pieci erudīti skolēni no dažādām Latvijas skolām:
* Lauris Jančevskis, skolēnu žūrijas priekšsēdētājs, Valmieras 5. vidusskolas 11. klases skolēns,
* Mikus Dāvis Liepiņš no Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas 11.c klases,
* Ņikita Trojanskis no Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas 11.klases,
* Atis Legzdiņš, Dobeles Valsts ģimnāzijas 11.a klases skolnieks,
* Megija Petinena no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.a klases.
Lai arī "Gudrs, vēl gudrāks" žūrijas pārstāvji izvirzīja vairākus favorītus, to starpā arī uzvarētāju – Druvas vidusskolas projektu ar "Citādajām stundām", tomēr vissaistošākais un skolēniem vērtīgākais, pēc viņu domām, bija Liepājas Raiņa 6.vidusskolas pārmaiņu projekts, kas paredz jaunas mācīšanās un mācīšanas pieejas radīšanu, izveidojot viedo mācību platformu intuitīvai pasaules apguvei. Šī skola saņēma "Gudrs, vēl gudrāks" skolēnu žūrijas balvu – četrus jaunākos "Samsung" planšetdatorus.
Liepājas Raiņa 6.vidusskola programmas ietvaros izstrādāja intuitīvu mācību materiālu krātuvi, kurā skolotāji regulāri ievieto savus mācību stundu aktivitāšu piemērus, kas dod iespēju gan skolotājiem, gan skolēniem ātrāk un efektīvāk apgūt un atkārtot mācību vielu. Skolā ir izveidotas arī īpašas radošās zonas, piemēram, animāciju veidošanai, ideju realizēšanai ar 3D printeri u.c. Liepājas Raiņa 6.vidusskola var pamatoti lepoties ar tehnoloģiju pieejamību, jo tajā tiek mērķtiecīgi strādāts, lai veiksmīgi un jēgpilni integrētu tehnoloģijas mācību procesā, sniedzot skolēniem mūsdienu laikmetam atbilstošu un reāli pielietojamu izglītību.
"Gudrs, vēl gudrāks" skolēnu žūrijas priekšsēdētājs Valmieras 5.vidusskolas 11.klases skolēns Lauris Janševskis stāsta, ka lēmumu pieņemt izdevās veiksmīgi: "Pirms diviem gadiem es pats attiecos ļoti skeptiski pret dažādu digitālo tehnoloģiju izmantošanu skolās, taču, redzot straujo tehnoloģiju attīstību un iedvesmojoties arī no "Samsung Skola nākotnei" skolu pārmaiņu projektiem, uz mūsdienu tehnoloģiju izmantošanu skolās raugos arvien pozitīvāk. Programmas finālā man pārsteigumu sagādāja tas, ka mūsu, skolēnu žūrijas, viedoklis lielā mērā sakrita ar padomnieku grupas lēmumu. Savu projektu ļoti labi noprezentēja Liepājas Raiņa 6. vidusskola, kas to darīja brīvi, ticami un pārliecinoši. Tas arī bija iemesls, kāpēc mūsu vislielākās simpātijas izpelnījās tieši šīs skolas komandas izstrādātais pārmaiņu projekts".
Jautājot par to, vai viņa skolā mācību stundās tiek izmantotas kādas no modernajām tehnoloģijām, Lauris komentē: "Uzskatu, ka skolēniem tehnoloģiju apgūšana un izmantošana kopumā nesagādā tik lielas grūtības, kā skolotājiem, bet arī savā skolā redzu, ka daudz skolotāju par to ir ieinteresējušies un, lai dažādotu mācību stundas, tās vēlas pielietot arvien biežāk. Svarīgākais ir vēlme mācīties, un tas arī nosaka izaugsmi un rezultātus."
"Liepājas komandas pārmaiņu projekts ieguva manas simpātijas, jo tas uzrunāja mani kā skolēnu. Es būtu ļoti priecīgs, ja šāda veida digitālā mācību platforma tiktu ieviesta mācību procesā arī manā skolā. Integrējot mūsdienu tehnoloģijas mācību procesā, svarīgākais, manuprāt, ir neaizmirst par šī procesa kontrolēšanu un izvērtēšanu, jo ir skaidri jāsaprot, vai skolēni no tā kaut ko iemācās un iegūst. Ne vienmēr šāda veida pārmaiņas ir atslēgas vārds veiksmei. Valmieras Pārgaujas ģimnāzijā mobilās tehnoloģijas mācību procesā vēl netiek izmantotas, bet redzu, ka tās būtu noderīgas dažādos mācību priekšmetos, piemēram, informātikā, ģeogrāfijā un valodu apguvē. Internetā ir pieejamas daudzas aplikācijas, kas var mācīšanos atvieglot un pozitīvi papildināt," stāsta žūrijas pārstāvis, Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas 11.c klases skolēns Mikus Dāvis Liepiņš.
"Man vispārsteidzošākā ideja šķita atļaut skolēniem mācību procesā izmantot telefonus, jo to būtu grūti kontrolēt un ierobežot. Pirms šādu pārmaiņu radīšanas ir jākonsultējas ar speciālistiem, lai viss būtu pārdomāts un iesaistītie cilvēki no tā būtu tikai ieguvēji. Ar mūsdienu tehnoloģiju palīdzību ir iespējama multidisciplinārā mācīšana, kas savieno līdzīgu priekšmetu iekļaušanu vienā. Ja šāda veida mācīšanas metodes attīstīsies, tad skolēniem, kā arī skolotājiem būs iespēja izpausties daudz radošāk," par mūsdienu tehnoloģiju ieviešanu mācību procesā stāsta Ņikita Trojanskis, Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas 11.klases skolēns.
No 2015.gada februāra līdz maijam 40 skolotāji un direktori no 10 Latvijas skolām ir piedalījušies "Samsung Skola nākotnei" bezmaksas apmācību programmā "Skolotājs 3.0", kurā apguva dažādas tehnoloģiju prasmes – filmēja mācību video, radīja animācijas, infografikas un apguva dažādus mākoņpakalpojumu veidus un to priekšrocības. Vienlaikus skolotāji apguva pārmaiņu vadību, līderības prasmes, prezentācijas, argumentācijas un uzstāšanās prasmes, piedaloties pat video treniņos, lai pilnveidotu savu publisko runu.