"Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts" Konkurences padomē iesniedz paziņojumu par apvienošanos

Apvienošanās darījuma pabeigšana notiks pēc Konkurences padomes atļaujas saņemšanas.
Paziņojumā Konkurences padomei norādīts, ka potenciālais apvienotais tirgus dalībnieks kopējā Latvijas piena pārstrādes konkurences struktūrā izveidotu konkurētspējīgāku spēlētāju Baltijas mērogā.
"Pašreizējā sadrumstalotā tirgus struktūra, zema peļņa, lielais svaigā piena eksporta apjoms liecina par to, ka relatīvi mazu Latvijas piena pārstrādes uzņēmumu sadrumstalotais tirgus nav veicinājis piena ražošanas un pārstrādes nozares attīstību un konkurentspēju Baltijas valstu un ES mērogā. Esošā tirgus situācija nav perspektīva ilgtermiņā. Savukārt apvienotais Rīgas piena kombināta un Valmieras piena uzņēmums varētu būt nozīmīgs piena produktu eksportētājs un veiksmīgāk konkurētu ar importētajiem produktiem," saka Andrejs Beshmeļņickis, AS Rīgas piena kombināts vairākuma akcionārs.
Svarīgi, ka vietējie piena ražotāji (zemnieki, lauksaimnieki) varēs rēķināties un sadarboties ar stabilu, uz ilgtermiņa sadarbību orientētu vietējo uzņēmumu, nevis eksportēt svaigu pienu uz ārvalstīm, piemēram, Lietuvu, kā tas notiek šobrīd. Turklāt lielāka apvienotā tirgus dalībnieka gadījumā vietējiem piena ražotājiem būtu iespēja pārdot pienu lielākos apjomos.
Vietējie lauksaimnieki iegūs lielāku stabilitātes garantiju, kā rezultātā būs spējīgi plānot savu darbību ilgākā laika posmā. Tādējādi pozitīvam efektam vajadzētu būt ne tikai attiecībā uz piena ražošanas apjomu pieaugumu, bet arī uz nodarbinātību laukos un lauku dzīvesveidu kopumā.
Tāpat apvienotais tirgus dalībnieks būtu spējīgs vairāk resursus veltīt vienotai, fokusētai zīmolu attīstībai, bet mazumtirdzniecības ķēdes iegūtu vairāk produktus ar augstu pievienoto vērtību un fokusētu zīmolu politiku. Lielāka piegādātāja gadījumā mazumtirdzniecības veikali var rēķināties ar stabilākām piegādēm. Tā kā potenciālais apvienotais tirgus dalībnieks ražotu vietējos produktus, mazumtirdzniecības veikali iegūtu iespēju iepirkt vairāk svaigu produktu (un produktu ar īsāku lietošanas termiņu), tādējādi aizstājot importētos produktus, norāda Linda Ļisicina, "Hill + Knowlton Strategies" pārstāve.