Banner 980x90

Valmieras apkārtnes dzērienu ražotāji praktizējas Francijā

No divu nedēļu prakses Elzasā un Normandijā (Francijā) atgriezušies Vidzemes dzērienu ražotāji, tostarp "Valmiermuižas alus" un "Valmiera Organize", kas piedalījās Vidzemes plānošanas reģiona projektā "Vidzemes reģiona ekoloģisko dzērienu ražotāju prakse dzērienu ražotāju uzņēmumos Francijā", pilsētas informācijas portālu Valmiera24.lv informēja projekta koordinatore Rūta Vasermane.

Sadarbībā ar Lejasreinas departamentu Francijā četriem ražotājiem - "Valmiermuižas alus", "Very Berry", "Valmiera Organize", un "Smiltenes sidra darītava", bija iespēja iepazīties ar sulu un sidra ražošanas tehnoloģijām un metodēm, iepazīt Francijas pieredzi dažāda izmēra uzņēmumos un smelties idejas jaunu produktu attīstībai. 

23.oktobrī "Valmiermuižas alus" darītavā norisinājās Vidzemes augstvērtīgas un veselīgas pārtikas klastera dalībnieku sanāksme, kuras laikā projekta dalībnieki iepazīstināja pārējos klastera dalībniekus ar interesantākajām prakses atziņām.

"Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis atklāja, ka francūži, kā garšas meistari, lielāko uzsvaru liek uz garšas buķeti un savas produkcijas kvalitāti. Šo viņš izceļ arī kā ceļu, kas ejams Latvijas ražotājiem – ražot nevis vairāk, bet garšīgāk un kvalitatīvāk. Otrs stūrakmens efektīvā saimniekošanā ir ražotāju savstarpējā sadarbība, kas vērsta uz ražīguma paaugstināšanu. Francijā tā tiek realizēta caur kooperatīviem, kur dalībnieki kopīgi iegādājas iekārtas un cieši sadarbojas savas produkcijas pārstrādē.

Prakses dalībnieki izcēla tiešās pārdošanas nozīmi Francijas mazo uzņēmumu produktu popularizēšanā. Teju katram mazajam sulu vai sidra ražotājam saimniecībā ir neliels veikaliņš, kurā tas tirgo gan savu produkciju, gan apkārtnes ražotāju produktus. Tāpat viņi piedalās vietējos tirdziņos un piegādā preces vietējiem ekoloģisko produktu veikaliem. Vien retais izvēlas savus produktus tirgot ar lielveikalu palīdzību. Aigars Ruņģis Francijas mazo ražotāju attieksmi skaidroja ar viņu fanātisko aizraušanos ar savu amatu, kas vienlaicīgi ir arī viņu dzīvesveids: "Viņi ir īsti, vienkārši, tieši tādi, kādi ir. Viņiem nevajag Džordžu Klūniju, kas reklamē viņu produktus, to viņi var izdarīt paši, satiekot pircēju." Pārsvarā mazie uzņēmumi cenšas saglabāt nelielus ražošanas apjomus un uzturēt tiešu kontaktu ar pircēju, lai spētu saglabāt produktu kvalitāti.

Kā norādīja "Valmiera organize" vadītājs Artis Lielbārdis, viņa lielākais pārsteigums bijis ogu un ogu produktu retums Francijas tirgū. Ar ogu audzēšanu francūži Normandijā un Elzasā praktiski nenodarbojas, sulu ražošanai tiek iepirktas ogas vai ogu sulas. Arī ogu sulu tirgus Francijā ir neliels – vien 4% no kopējā apjoma.

Pārējie klastera dalībnieki iesaistījās diskusijā gan par Francijas pieredzi pašvaldību atbalstā vietējiem ražotājiem, gan arī par ciešo sadarbību starp dažādiem uzņēmējiem, kas rosināja klastera dalībniekus pārņemt Francijas pieredzi un meklēt iespējas savstarpējai sadarbībai.

Novembrī plānota Vidzemes augstvērtīgas un veselīgas pārtikas klastera dzērienu ražotāju darba grupa, kurā dzērienu ražotāji, prakses dalībnieki un nozares pētnieki detalizētāk pārrunās Francijas pieredzi, izmantotās tehnoloģijas un tirgu.  

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)