Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū valmierieši, cēsnieki un rīdzinieki
Jau ceturto gadu Vidzemes Augstskolā notika skolēnu mācību uzņēmumu reģionālais gadatirgus Ziemassvētku ieskaņās, kurā piedalījās Valmieras, Cēsu un Rīgas skolu audzēkņi, turklāt - pirmo gadu tirdziņā piedalījās pamatskolas un visjaunākais pārstāvis mācās 3.klasē, vēsta laikraksts "Liesma".Valmieras Profesionālās vidusskolas skolotāja Agita Šamšele laikrakstam stāsta, ka audzēkņi reāli mācās veidot savu biznesu, un viņiem sevi ir jāpierāda arī žūrijai. "Pats galvenais — bērniem ir jāmācās izteikt savu ideju. Mūsdienās vislielākā problēma, ka mēs mākam uzrakstīt biznesa ideju, savilkt krustiņus, bet nemākam to mutiski prezentēt. Man patīk Vidzemes Augstskolas žūrija, kas ar ļoti āķīgiem jautājumiem liek bērniem precīzāk izteikties. Žūrija izvērtē, kuri bērni ir ieguldījuši lielāku darbu, un tie tiek tālāk uz lielo gadatirgu. Uz to tiek uzaicinātas 20 skolēnu mācību firmas no visas Latvijas. Arī mēs pagājušogad tikām uz fināla atlasi. Bērniem tas noteikti ir ieguvums," laikrakstam stāsta Šamšele, piebilstot, ka ir arī pozitīvas prakses piemēri, kad jaunieši savu biznesu turpina jau oficiāli.
Vidzemes Augstskolas telpas ir diezgan mazas, tāpēc vairākām firmām nācies atteikt, bet tirdziņā preču klāsts bijis ļoti daudzveidīgs. Jauniešu uzņēmumu preces ar katru gadu kļūst interesantākas - agrāk piedāvājumā vairāk bija kartītes, tagad, iesaistoties profesionālajām skolām, piedāvājumā ir arī pārtikas preces.
Laikraksts informē, ka šādi gadatirgi notiek divreiz gadā, un katru reizi ir sava tēma. Šoreiz piedalījās Valmieras Profesionālā vidusskola, Viestura vidusskola, Pārgaujas ģimnāzija, Pārgaujas sākumskola, Rīgas 6. vidusskola, Āgenskalna valsts ģimnāzija, Cēsu pamatskola un Valdorfskola.
Valmiera24.lv jau vēstīja, ka tirdziņu organizē izglītības biedrība Junior Achievement - Latvija (JAL) sadarbībā ar Vidzemes Augstskolu un programmas mērķis ir veicināt skolēnu uzņēmību un uzdrīkstēšanos, pārbaudot savas uzņēmējspējas praktiskā rīcībā, kā arī attīstīt skolēnu spējas pieņemt pārdomātus lēmumus, kas veicina personisko un sabiedrisko labklājību. Uz sarakstu