Banner 980x90

Salacgrīvā izveidots Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs 

Foto: Salacgriva.lv
Foto: Salacgriva.lv

1.oktobrī ar svinīgu lentas griešanu Salacgrīvas novada domē atklāja klientu apkalpošanas centru. 

Tas atrodas domes telpās, pirmajā stāvā un klientus te pieņem divas centra darbinieces Ārija Mikša un Zane Zvejniece. Darba laiks klientu apkalpošanas centram būs tāds pat kā domē un strādās tajā esošie domes darbinieki jaunas štata vietas netika veidotas vien pārdalīti esošie un uzlikti jauni pienākumi.

Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC) Salacgrīvā ir pieejami gan pašvaldības, gan astoņu valsts iestāžu pakalpojumi: Valsts ieņēmumu dienest (VID)a, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA), Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP), Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA), Uzņēmumu reģistra (UR) (būs no 01.01.2016.), Valsts zemes dienesta (VZD), Lauku atbalsta dienesta (LAD) (būs no 01.02.2016.) un Valsts darba inspekcijas (VDI). Iedzīvotājiem būs iespēja izmantot portāla www.latvija.lv piedāvātos e pakalpojumus. Klientu apkalpošanas centra darbinieki palīdzēs orientēties un saprast kā izmantojamas šīs iespējas - uzrakstīt iesniegumu pabalstam, deklarēt dzīves vietu vai iesniegt deklarāciju ieņēmuma dienestā un vēl citas. 

Klientu apkalpošanas speciāliste, līdz šim domes sekretāre, Ārija Mikša stāsta "mūsu pārziņā būs visu domes dokumentu aprite un domes sniegtie pakalpojumi kā līdz šim, papildus būs konsultācijas par e pakalpojumiem un astoņu valsts iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem. Diemžēl ar UR - Uzņēmumu reģistra sniegtajiem pakalpojumiem varēsim strādāt no nākamā gada 1.janvāra un ar LAD Lauku atbalsta dienestu no nākamā gada februāra, diemžēl tikai klātienē, tuvākajā centrā Limbažos, var reģistrēties bezdarbnieki un pensionāri risināt jautājumus par pensijām. Mani šis darbs nebaida, pieredze pašvaldības darbā ir liela, atliek vien strādāt." Smejot viņa piebilst "psihoterapeita un intīmpakalpojumus nesniegsim – visus pārējos gan!"

Centrā pieņems iesniegumus, kas adresēti VSAA, VID un PMLP, par saziņu ar pārējām iestādēm, izmantojot e pakalpojumus, un konsultācijas sniegs centra darbinieki. Klientu vajadzībām ir pieejams dators, varēs izprintēt, nokopēt, varēs izmatojot personas apliecību (identitātes karti) parakstīt dokumentus ar elektronisko parakstu.

Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs ir pārliecināts "esam kļuvuši sabiedrībai pieejamāki un atvērtāki, jaunā kvalitātē. Vietējiem iedzīvotājiem šajā centrā būs iespēja ērtāk, ātrāk un lētāk (nebūs jābrauc uz iestādēm Limbažos, Valmierā vai Rīgā) saņemt pakalpojumu šeit pat uz vietas Salacgrīvā. Šī centra nozīmi šodien nevar novērtēt un aptvert, laiks rādīs. Tas ir jauns solis valsts pakalpojumus saņemt uz vietas pašvaldībās."

Taupīt laiku un naudu, apmeklējot vienu klientu apkalpošanas centru, tā vietā, lai saņemtu sev nepieciešamos pakalpojumus atsevišķi katru savā valsts vai pašvaldības iestādē – tā ir priekšrocība, ko piedāvās Valsts vienotie klientu apkalpošanas centri.

Finansējums šī centra izveidei ir no projekta Nr.1DP/1.5.1.2.0/08/IPIA/SIF/002 "Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidošana" ietvaros, 85% no projekta finansē Eiropas Savienība ar Eiropas Sociālā fonda starpniecību un 15% Latvijas valsts. Aktivitāti administrē Valsts kanceleja sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu.

Salacgrīvas novada domes izpilddirektors Kaspars Ķemers stāsta "klientu apkalpošanas centrā sniegs astoņu valsts institūciju un pašvaldības pakalpojumus. Šajā centrā iedzīvotāji varēs iesniegt dokumentus vairākām valsts iestādēm, kā arī saņemt pašvaldību darbinieku konsultācijas par valsts pakalpojumiem. Centra darbinieki to reģistrēs domes vai valsts institūciju dokumentu aprites sistēmā. Ja būs nepieciešama domes speciālista konsultācija iedzīvotājs dosies pie konkrētā speciālista. Šo projektu virza VARAM (Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija) un finansējums ir no Eiropas Savienības struktūrfondiem un valsts. Uzskatu, ka šādu centru izveide dos cilvēkiem iespēju ātrāk un ērtāk saņemt valsts institūciju pakalpojumus. Nav nekur jābrauc, visu var izdarīt tepat uz vietas."

Klientu apkalpošanas centra telefona Nr. 64071973 un e-pasts – kac@salacgriva.lv.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)