Banner 980x90

Puse iedzīvotāju uzskata, ka preču cenas neatbilst ienākumiem

Nedaudz vairāk par pusi jeb 51% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka kopumā preču cenas Latvijā pārsvarā neatbilst iedzīvotāju ienākumiem, liecina pētījumu kompānijas "GfK" un aģentūras LETA veiktais pētījums.

Vairāk nekā piektdaļa jeb 23% respondentu atbildējuši, ka daļēji piekrīt šim apgalvojumam, bet 15% respondentu pozīcija bija neitrāla. Savukārt daļēji nav piekrituši 7%. Tikmēr pilnībā nav piekrituši 4% aptaujāto.

Savukārt jautājumā par preču cenas atbilstību kvalitātei 26% aptaujāto uzskata, ka preču cena neatbilst to kvalitātei, 36% uzskata, ka preču cena atbilst daļēji kvalitātei, bet 25% aptaujāto pauduši neitrālu pozīciju par cenas atbilstību kvalitātei. Savukārt no tiem, kas piekrīt, ka preču cena atbilst kvalitātei, 9% bija tādu, kas piekrīt daļēji, bet 4% aptaujāto uzskata, ka preču cena atbilst kvalitātei.

Tikmēr 4% aptaujāto uzskata, ka dārgākas preces ir kvalitatīvākas, tam daļēji piekrīt 28%, neitrālu nostāju pauž 34%. Savukārt no tiem, kas nepiekrīt, ka dārgākas preces ir kvalitatīvākas, 21% ir norādījis, ka daļēji nepiekrīt šādai cenas un kvalitātes saistībai, bet 13% pilnībā nepiekrīt šādai saistībai.

Kā norādīja "GfK" klientu un produktu attīstības direktore Ilze Kronberga, pētījumā interesantu tendenci iezīmē neitrālās pozīcijas paudēji. "Kopumā pēdējo divu gadu laikā ir tendence pieaugt šādai neitrālai pozīcijai jautājumos par preču cenu un tās atbilstību preces kvalitātei vai iedzīvotāju ienākumiem."

Kronberga uzskata, ka tas varētu būt saistīts ar vairākiem faktoriem, piemēram, iedzīvotāji kļūst izglītotāki un zinošāki, uzlabojas viņu finansiālā situācija. "Iedzīvotāji, kļūstot zinošāki, ikdienā sāk mazāk domāt par tādām lietām kā, piemēram, cenas atbilstība kvalitātei."

Pētījums arī liecina, ka pēdējo divu gadu laikā ir sācis samazināties pārtikas iegādes biežums. Proti, ja 2013.gadā no aptaujātiem 72% pārtikas preces iegādājās katru dienu, tad šogad tā norādījuši 65%, atzīmē Kronberga.

Aģentūras LETA un "GfK" pētījums tika prezentēts LETA un "GfK" sadarbības partneriem.

Pētījums tika veikts šī gada oktobrī, interneta vidē aptaujājot 814 respondentus Latvijā vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Papildus izmantoti citu "GfK" iepriekš veiktu pētījumu ("Omnibuss", pētījumi interneta vidē) dati.

"GfK Custom Research Baltic" ir starptautisks "GfK" grupas uzņēmums, kura galvenās darbības jomas ir tirgus un socioloģisko pētījuma veikšana (datu vākšana, apstrāde, analīze un konsultācijas) Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)