Banner 980x90

Ķīniešiem uzsver Latvijas pieredzi konteinervilcienu attīstīšanā

Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Latvijai ir vislielākā pieredze no visām Baltijas valstīm konteinervilcienu attīstīšanā, īpaši izdevīgs ģeogrāfiskais novietojums un attīstīta transporta infrastruktūra – tās ir galvenās priekšrocības, kas raisa sadarbības partneru interesi, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja Satiksmes ministrijā.

"Mums ir neaizsalstošas ostas, plašs autoceļu un dzelzceļa tīkls, pirmšķirīgi jūras savienojumi, ko izmanto daudzas pazīstamas konteinerlīnijas, kas strādā Latvijas ostās, nodrošinot regulārus savienojumus ar Skandināviju, Vāciju un citām reģiona valstīm, kā arī regulāra prāmju satiksme starp Latviju, Vāciju un Zviedriju. Mēs mērķtiecīgi strādājam, lai nodrošinātu integrētus un visaptverošus tranzīta pakalpojumus," piedaloties 7. Starptautiskajā infrastruktūras investīciju un būvniecības forumā Ķīnas Tautas Republikas speciālajā administratīvajā reģionā Makao, norādīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš. Viņš arī uzsvēra, ka aktīvs darbs pie partneru piesaistes notiek uzņēmumu līmenī, meklējot jaunu biznesa nišas, īpaši kravas konteineru segmentā.

Latvija rūpīgi seko straujajai agrākā "Zīda ceļa" jeb savienojuma starp Āziju un Eiropu atdzimšanai dažādās tā variācijās. "Mēs skaidri redzam savu lomu šī transporta koridora attīstībā. Ņemot vērā valsts ģeogrāfisko novietojumu un attīstīto transporta infrastruktūru, tostarp faktu, ka mums ir Austrumeiropas sliežu platums – 1520 mm, bet vienlaikus esam iesaistījušies arī Eiropas platuma sliežu projekta "Rail Baltica" īstenošanā, spējam nodrošināt visefektīvāko risinājumu kravu nogādei no Ķīnas līdz Ziemeļeiropai un Skandināvijai, tāpēc uzskatām sevi par daudzām valstīm interesantu partneri," sacīja Ozoliņš.

Pēdējo gadu laiku Latvijas un Ķīnas attiecības transporta nozarē ir kļuvušas daudz ciešākas – Latvija iegulda ievērojamas pūles, lai aktīvi iesaistītos Trans-Eiropas piegāžu ķēžu attīstīšanā un savu transporta politiku veidotu saskaņā ar Ķīnas aktivitātēm attiecībā uz iniciatīvu "Viena josla viens ceļš".

Spilgts piemērs Latvijas un Ķīnas sadarbībai ir šogad maijā Rīgā notikusī Ķīnas un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstu (16+1) pirmā transporta ministru sanāksme un biznesa konference, kas pulcēja ap 200 pārstāvjiem gan no privātā, gan valsts sektora. Sanāksmes laikā tika pieņemta "Rīgas deklarācija", kas veicinās integrētu transporta koridoru attīstību starp Ķīnu un Eiropu. Tāpat šī pasākuma laikā tika atklāts Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu loģistikas sekretariāts Rīgā, kas veicinās informācijas apmaiņu par transporta un loģistikas pakalpojumiem. Tādējādi tiks nodrošināta ciešāka publiskā un privātā sektora sadarbība un saskaņota rīcība, lai būtu iespējama maksimāli efektīva piegāžu ķēžu attīstība, uzlabojot robežšķērsošanu starp iesaistītajām valstīm, novēršot šaurās vietas un mazinot administratīvo slogu.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)