Banner 980x90

Dīzeļvilcienu modernizācijas projektā saglabājas riski ES finansējuma saņemšanai

Pievienota 5.rindkopa.

Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" (PV) dīzeļvilcienu modernizācijas projektā joprojām saglabājas riski Eiropas Savienības (ES) finansējuma saņemšanai, šodien intervijā Latvijas Televīzijai apstiprināja PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Pēc viņa teiktā, situācija kopš maija nav īpaši mainījusies.

Lubāns uzsvēra, ka PV visus maksājumus un citas savas saistības veicis laikā, tādēļ darbu veikšana termiņā - līdz gada beigām - ir pasūtījuma izpildītāja kompetencē.

PV vadītājs atzina, ka kavēšanās projekta darbu izpildē būšot, taču pastāv cerība, ka tā neapdraudēs ES finansējuma saņemšanu.

Ja vilcieni tiks piegādāti vēlu šī gada beigās vai nākamajā gadā, ES finansējums tiks zaudēts, līdz ar to gaidāma tiesvedība ar pasūtījuma izpildītājiem, jo tieši viņi ir izvēlējušies tādus apakšuzņēmumus, kas, iespējams, neļaus laikā piegādāt modernizētos vilcienus, šodien žurnālistiem sacīja Lubāns. Viņš skaidroja, ka no pasūtījuma izpildītājiem tiks prasīti gan iemaksātie avansa līdzekļi, gan zaudējumi. Kopumā šim projektam ir piesaistīti 13 miljoni ES naudas. Lubāns skaidroja - ja vilcieni netiks laikā modernizēti, tiks ietekmēta arī uzņēmuma tikko izstrādātā stratēģija.

Pilseta24.lv jau vēstīja, ka PV maijā informēja Satiksmes ministriju (SM), ka dīzeļvilcienu modernizācijas procesā iespējama būtiska aizkavēšanās. Turklāt situāciju sarežģī fakts, ka 13 miljoni eiro šajā projektā ir piesaistīti kā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums.

Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā ietilpst RVR, AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks", nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos, skaidro uzņēmumā. PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.

RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts iepriekš skaidroja, ka dīzeļvilcienu modernizācija ir aizkavējusies, jo Vācijas kompānija "Voith" nav laikā piegādājusi pasūtīto produkciju, taču patlaban situācija normalizējas - pirmās piegādes ir veiktas un nav pamata uzskatīt, ka Latvija varētu zaudēt ES līdzfinansējumu šajā projektā. Viņš skaidroja, ka gan PV, gan SM ir informēta par izveidojušos situāciju. Arī Vācijas kompānijas "Voith" pārstāve aģentūrai LETA apstiprināja, ka tās dēļ kavējušās piegādes AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR), kā dēļ varētu būt kavējusies uzņēmuma "Pasažieru vilciens" (PV) dīzeļvilcienu modernizācija.

No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā ES līdzfinansējums. Pirmā dīzeļvilcienu sastāvu nodošana modernizācijai bija paredzēta 2014.gada maijā, savukārt 2015.gada novembrī plānota pēdējā sastāva saņemšana.

Modernizāciju bija plānots pabeigt 2015.gada nogalē, kad vajadzētu saņemt pēdējos modernizētos dīzeļvilcienu sastāvus.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)