Banner 980x90

BATL: Dzelzceļa tarifu politikas pārskatīšana palīdzēs uzlabot Ventspils ostas konkurētspēju

Loģistikas nozares padomes sēdē pieņemtais lēmums sadarbībā ar valsts AS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) izvērtēt iespējas sabalansēt dzelzceļa kravu pārvadājumu un infrastruktūras izmaksas palīdzēs uzlabot Ventspils ostas konkurētspēju, teikts biedrības "Baltijas asociācija - Transports un loģistika" (BATL) paziņojumā masu medijiem.

"Loģistikas nozares padomes lēmums ir būtisks solis, lai pārskatītu esošo tarifu politiku un to veidotu pēc taisnīgākiem, situācijai atbilstošiem, kā arī finansiāli pamatotiem kritērijiem visām Latvijas ostām. Esošā tarifu politika ir viens no faktoriem, kas Ventspils brīvostā strādājošiem uzņēmumiem traucē piesaistīt jaunus klientus, jaunas kravas un dažādot kravu segmentu, veicinot augstākas pievienotās vērtības kravu apjoma pieaugumu," atzina BATL prezidente Inga Antāne.

Kā norāda BATL, šāds Loģistikas nozares padomes lēmums ticis pieņemts pēc BATL pārstāvju ziņojuma par aktuālo situāciju Ventspils ostā. BATL, kas pārstāv vairāku Ventspils ostā strādājošo uzņēmumu intereses, jau vairākkārt esot vērsusies gan pie valdības vadītājas, gan pie nozares ministra, gan pie LDz ar lūgumu pārskatīt esošo metodiku maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem, bet iepriekš BATL lūgums neesot sadzirdēts.

Pašlaik spēkā esošā metodika paredz maksas dalījumu pa vilcienu kategorijām, bet nenosaka maksas dalījumu pa sliežu ceļu kategorijām, līdz ar to par dzelzceļa kravu pārvadājumiem virzienā no Latvijas austrumu robežas līdz Rīgas ostai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs par katru pārvadāto vilcienu pa kvalitatīvi augstākas klases sliežu ceļiem iekasē relatīvi mazāk salīdzinājumā ar maksu, kas tiek iekasēta par kravas vilcienu pārvadājumiem pa viensliežu klātni līdz Ventspils un Liepājas ostām.

Tas saistīts ar dzelzceļa infrastruktūras maksas mērvienību par vilciena kilometru, neizšķirot posma caurlaidības spēju, un atšķirīgajiem pārvadājumu attālumiem - no valsts austrumu robežas vidēji līdz Rīgai ir 270 kilometri, bet līdz Ventspilij 460 kilometri. Kā norāda BATL, dzelzceļa kravu pārvadājumiem līdz Rīgas ostai pastāv arī citas priekšrocības - īsāks pārvadājuma laiks, zemāks degvielas izlietojums, mazāks vilces nolietojums un personāla izmaksas u.c. saistītās izmaksas, turklāt pieļaujamais vilcienu svars unificētām lokomotīvēm Rīgas virzienā ir būtiski lielāks nekā Ventspils un Liepājas ostu virzienā. Tāpat šī gada februārī tika pabeigts dubulto sliežu ceļu būvniecības projekts posmā Skrīveri-Krustpils, kā rezultātā infrastruktūras caurlaides jauda Rīgas virzienā trīskāršosies līdz 140 vilcienu pāriem diennaktī, bet Ventspils un Liepājas virzienā infrastruktūras caurlaidība ir vien līdz 40 vilcienu pāriem diennaktī.

BATL pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus Latvijas tranzīta uzņēmumus. BATL biedru vidū ir AS "Ventbunkers", AS "Ventspils tirdzniecības osta", AS "Kālija parks", AS "Baltijas ekspresis", AS "Latvijas naftas tranzīts" u.c. uzņēmumi.

Satiksmes ministrijas (SM) izveidotās Loģistikas nozares padomes pamatuzdevums ir koordinēti nodrošināt integrētu piedāvājumu izstrādi un mērķtiecīgu jaunu tirgu un klientu piesaisti Latvijas transporta un loģistikas nozarei. Padomi vada SM valsts sekretārs, un tās sastāvā ietilpst SM, SIA "LDz Cargo loģistika", Starptautiskā lidosta "Rīga", Rīgas brīvostas, Ventspils brīvostas un Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārstāvji, kā arī nozares asociāciju pārstāvji.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)