Banner 980x90

Alūksnes un Mazsalacas novados izmēģinās sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma

Rīga, 29.maijs, LETA. Alūksnes un Mazsalacas novados izmēģinās sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma. Šādu sabiedriskā transporta kursēšanas modeli pārbaudīs Vidzemes plānošanas reģions, vēsta laikraksts "Malienas Ziņas".

Alūksnes novadā tiks izmēģināts klasiskais transporta pēc pieprasījuma sabiedriskā transporta maršruta modelis, kas nozīmē, ka sabiedriskais transports kursēs jau esošajā maršrutā, taču atsevišķi braucieni tiks veikti vienīgi tad, ja iedzīvotāji iepriekš būs pieteikuši braucienu, laikrakstam skaidroja Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.

Plānots, ka zvanu centrs atradīsies novada pašvaldībā.

Savukārt Mazsalacas novadā plānots izveidot modeli, kuru veidos paši iedzīvotāji, par pamatu ņemot to pārvietošanās vajadzības. Lai gan arī šajā gadījumā sabiedriskais transports kursēs jau esošā maršrutā, tomēr saskaņā ar pakalpojuma lietotāja vajadzībām maršruts būs elastīgs un to būs iespējams pielāgot.

Vienlaikus paredzēts, ka Mazsalacas novadā tiks īstenota arī jauna inovatīva prakse - mobilitātes nodrošinātājs atradīsies nevis pilsētā, bet gan lauku teritorijā. Tas ne tikai atvieglotu modeļa īstenošanu novadā, bet radītu arī jaunas darbavietas, tostarp apliecinot, ka transporta sistēma ietekmē ne vien iedzīvotāju iespēju brīvi pārvietoties, bet tā atbild arī par vietas ekonomikas attīstību.

Āboliņa piebilda, ka pašlaik ļoti būtiski projekta īstenotājiem ir juridiskie jautājumi. Nepieciešams rūpīgi apsvērt katru no pieņemtajiem lēmumiem. Gadījumā, ja pilottests izrādīsies neveiksmīgs, praktiski neiespējami būs atjaunot sabiedriskā transporta kustību maršrutā, kas iepriekš novērtēts kā nerentabls un zaudējumus nesošs.

Vidzemes plānošanas reģions, Autotransporta direkcija un Vidzemes Augstskola neizslēdz iespēju izmēģināt vēl kādu transporta pēc pieprasījuma modeli, piemēram, pašvaldības līdzfinansētu.

īstenojot atšķirīgus modeļus, būs iespēja izvērtēt katra modeļa priekšrocības un trūkumus, kā arī atbilstību konkrētās pašvaldības iedzīvotāju mobilitātes vajadzībām un iespējām modeli integrēt kopējā sabiedriskā transporta sistēmā Latvijā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)