Banner 980x90

Jelgavas industriālajam parkam piesaista ārvalstu ražotājus

Industriālo parku attīstītājs un apsaimniekotājs "NP Properties" patlaban mērķtiecīgi meklē ražotājus visā pasaulē, mēģinot tos pievilināt izvietot savas ražotnes Latvijā, intervijā aģentūrai LETA sacīja "NP Properties" valdes loceklis Guntars Cauna.

Būvējot Jelgavas industriālo parku, "NP Properties" apzināja, cik ražotāju vispār ir Latvijā, cik no tiem ir ar apgrozījumu virs 300 000 eiro gadā, un mērķtiecīgi visiem izsūtīja informāciju par Jelgavas industriālo parku ar piedāvājumu - varbūt ir nepieciešamas telpas ražošanas paplašināšanai.

"Skaidrs, ka ražotāja pārvilināšana no vienas vietas uz otru lielu pievienoto vērtību tautsaimniecībai neradīs, bet bija doma piedāvāt jaunas telpas tiem, kam ir ideja sākt kādu jaunu virzienu vai arī paplašināties un atvērt jaunu filiāli. Patlaban šo aktivitāšu rezultāts ir diezgan bēdīgs - Latvijas ražotāji ražo tur, kur viņi ražo, bet paplašināties domā vai nu esošajās platībās, vai arī nedomā paplašināties vispār. Tāpēc mēs mēģinām pievilināt jaunus ražotājus no ārvalstīm - tas ir veids, kā varētu aizpildīt Jelgavas industriālā parka platības," sacīja Cauna.

Jautāts, kādas ir sekmes ārvalstu ražotāju piesaistīšanā, Cauna sacīja, ka rezultāti ir, taču tie nav tik iepriecinoši, kā vēlētos. Patlaban notiek nopietnas sarunas ar trīs četriem Skandināvijas ražotājiem, ir nonākts gandrīz līdz nomas līguma parakstīšanai ar vienu Polijas ražotāju, kuru interesē diezgan lielas platības.

Uzņēmējs norādīja, ka nozares, kurās strādā šie ražotāji, ir dažādas, piemēram, būvmateriālu ražošana. Jau šī gada sākumā Jelgavas parkā darbu sāka viens Zviedrijas būvmateriālu ražotājs, kurš neslēpj, ka ražot būvmateriālus Latvijā un transportēt tos uz Zviedriju ir izdevīgāk nekā ražot tos uz vietas Zviedrijā.

"Jāsaka godīgi, ka ārvalstu nomnieku-ražotāju meklēšana ir adatas meklēšana siena kaudzē. Ražotāju interese ir jārada. Vietējais tirgus patlaban ir nolēmis strauji neattīstīties un saglabāt sasniegto pozīciju, lieki neriskējot. Protams, diezgan nozīmīga loma ir arī ģeopolitiskajai situācijai, jo ir daļa ražotāju, kuri savu biznesu saista ar Austrumu valstīm - Krieviju, Ukrainu, Kazahstānu, un tie ir ieņēmuši nogaidošu pozīciju, lai saprastu, kā situācija attīstīsies. Savukārt tiem, kuri virza savu biznesu uz Eiropu, viss ir kārtībā. Ja skatāmies uz starptautisko ražotāju pievilināšanu Latvijai, tad jāsaka, ka arī ir bijušas pāris indikācijas par to, ka Latvija viņus varētu interesēt, bet tikai tad, kad būs skaidrība par ģeopolitisko situāciju," piebilda Cauna.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)