Banner 980x90

"airBaltic" reģionālo lidmašīnu konkursā saņēmusi piedāvājumus no trīs ražotājiem

Foto: Ieva Lūka/ LETA
Foto: Ieva Lūka/ LETA

Nacionālā aviokompānija "airBaltic" reģionālo lidmašīnu iegādes konkursā saņēmusi piedāvājumus no trīs ražotājiem, 16.novembrī vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".

Piedāvājumi esot saņemti no japāņu "Mitsubishi", brazīliešu "Embraer" un krievu "Sukhoi Superjet". Oficiāli neapstiprināta informācija liecinot, ka "Sukhoi Superjet" lidaparāti "airBaltic" tiek piedāvāti ar nosacījumiem, kas krietni labāki par pārējiem pretendentiem. Lidmašīnas faktiski tiek piedāvātas zem pašizmaksas, vēstīja raidījums.

"airBaltic" vadītājs Martins Gauss detaļas nekomentē, norādot, ka "airBaltic" regulāri prasa cenu piedāvājumus no lidmašīnu ražotājiem, un tas nav nekas neparasts.

Gauss pagājušajā nedēļā žurnālistiem sacīja, ka nepastāv nekāda vienošanās par Krievijā ražoto "Sukhoi SuperJet-100" lidmašīnu piegādi Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai. Gauss stāstīja, ka "airBaltic" jaunais biznesa plāns "Horizon 2021" paredz papildināt floti ar jaunām lidmašīnām, bet nekādi lēmumi vēl nav pieņemti.

"Lēmums par lidmašīnu iegādi tiks pieņemts pēc tam, kad būs skaidrība par finansējumu. Un šis lēmums būs balstīts uz ekonomiskiem apsvērumiem," uzsvēra Gauss un piebilda, ka tiks izvērtēti vairāku lidmašīnu ražotāju piedāvājumi.

Gauss skaidroja, ka parasti, kad aviokompānija plāno iegādāties jaunas lidmašīnas, tā konsultējas ar starptautiskiem konsultantiem, kas izvērtē ne tikai cenu, bet arī darījuma nosacījumus.

Arī "airBaltic" finanšu investors Ralfs Dīters Montāgs-Girmess uzsvēra, ka viņa vienošanās ar valdību par 52 miljonu eiro ieguldījumu "airBaltic" neparedz iejaukšanos lēmuma pieņemšanā par konkrētu lidmašīnu iegādi.

"Es neesmu "Sukhoi Superjet" piegādātājs "airBaltic". Man nav nekādas vienošanās ar "airBaltic" par jebkādu lidmašīnu piegādi aviokompānijai," sacīja Montāgs-Girmess.

Savukārt uz jautājumu, ar kādu mērķi 2014.gada decembrī Montāgs-Girmess Latvijā dibinājis uzņēmumu SIA "Aircraft Leasing 1", viņš norādīja, ka tā bijusi sakritība, kam nav nekādas saistības ar "airBaltic".

"Pērn pārrunājām iespējamo darījumu Eiropā un vēlējāmies izmantot Latviju kā līzinga pakalpojuma sniegšanas vietu konkrētam klientam. Latvija ir ļoti pievilcīga vieta, kur nodarboties ar aviācijas nozares līzingu," teica Montāgs-Girmess, neatklājot darījuma detaļas.

Jau ziņots, ka 3.novembrī Ministru kabinets pēc četru stundu apspriešanās lēma atbalstīt "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investoru, Vācijas uzņēmēju Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% "airBaltic" akciju.

Paredzams, ka valdības apstiprinātais investors aviokompānijā ieguldīs 52 miljonus eiro, bet valsts attiecīgi - 80 miljonus eiro, kas, pēc premjerministres Laimdotas Straujumas (V) teiktā, būs aizņēmums Valsts kasē. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu.

Vakar Ministru kabinets atbalstīja priekšlikumu no Valsts kases aizdot "airBaltic" nepieciešamos 80 miljonus eiro. Likumprojektā tika ietverta atruna, ka darījumā ir jānodrošina gan privātais, gan valsts ieguldījums kompānijā "airBaltic". Par minēto priekšlikumu vēl būs jālemj Saeimai.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)